تصفیه بیولوژیکی فاضلاب صنعتی

تصفیه بیولوژیکی فاضلاب صنعتی

مشابه تصفیه خانه های فاضلاب شهری، فرآیندهای تصفیه ثانویه در تصفیه خانه فاضلاب صنعتی پس از فرآیندهای تصفیه مقدماتی و اولیه قرار دارند. اغلب فرآیندهای تصفیه مقدماتی، از آنجایی که هدف اولیه آنها حذف آلاینده های شناور و معلق می باشد قادر به تولید فاضلاب تصفیه شده ای که مطابق با استاندارهای تخلیه زیست محیطی باشد، نیستند. آلاینده های کلوئیدی و محلول که دارای ماهیت آلی و قابل تجزیه بیولوژیکی هستند از فرآیندهای تصفیه مقدماتی و اولیه عبور می نمایند. بنابراین فاضلاب های خروجی واحدهای پیش تصفیه مستلزم تصفیه کامل تری هستند که این فرآیندها دارای ماهیت بیولوژیکی می باشند.

گرچه، برخلاف تصفیه خانه های فاضلاب شهری ضرورتی ندارد که این فرآیندهای زیستی همواره دارای ماهیتی هوازی باشند و یا تثبیت کامل در یک مرحله واحد فراهم گردد. در تصفیه فاضلاب صنعتی، فرآیندهای بیولوژیکی برای تثبیت نسبی و متعاقبا تثبیت تقریبا کامل مواد قابل تجزیه بیولوژیکی به کار گرفته می شوند.

تصفیه فاضلاب بهداشتی

نمونه های بسیاری از فرآیندهای بی هوازی وجود دارد که پیش از تصفیه بیشتر، با فرآیندهای هوازی، تثبیت نسبی را مهیا می کنند. همچنین نمونه های بسیاری یافت می شود که فاز هوازی تنها واحد بیولوژیکی در فرآیند تصفیه می باشد.

دلیل تصفیه مرحله ای فاضلاب صنعتی، غلظت نسبتا بالای مواد آلی در بسیاری از این فاضلاب ها است. فرآیندهای بی هوازی برای کاهش غلظت مواد آلی فاضلاب پیش از فاز هوازی استفاده شود. این شیوه در تضاد با تصفیه خانه های متعارف فاضلاب شهری است که در آنها فرآیند بی هوازی به طور ویژه برای هضم و تثبیت لجن آلی تولید شده در فرآیندهای اولیه و ثانویه استفاده می شود و به ندرت برای تصفیه فاضلاب مایع به کار گرفته می شود.

تصفیه بیولوژیکی, تصفیه بیولوژیکی فاضلاب صنعتی, تصفیه فاضلاب صنعتی, روش های تصفیه فاضلاب صنعتی, فاضلاب صنعتی
نوشتهٔ پیشین
مشخصه های فیزیکی تصفیه فاضلاب بهداشتی ( فاضلاب انسانی )
نوشتهٔ بعدی
شاخص حجمی لجن SVI

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید