کاربرد ازن در غلات

کاربرد ازن در غلات

کاربرد ازن در غلات

ازن در صنایع مختلف کاربرد دارد، یکی از این صنایع کاربرد ازن در غلات است که بصورت مختصر در ذیل اشاره شده است. ازن ماده فراری است که به عنوان ضدعفونی کننده برای دفع آفات و حشرات موثر است که در عین غیرفعالسازی میکروب ها، تاثیری بر کیفیت غلات نمی گذارد. مطالعات نشان می دهند ازن به عنوان ماده ای طبیعی تاثیرات مثبت منحصر به فردی در فرآیند غلات را در مقابل آفت کش های مضر دارد.

دلایل استفاده تولید کنندگان غلات در جهان به ازن

  • افزایش مقاومت حشرات در مقابل آفت کش های فعلی
  • درخواست مصرف کننده ها به غلاتی عاری از مواد شیمیایی

آفت کش های شیمیایی متداول مورد استفاده در حال حاضر مانند آلومینیوم فسفید، متیل برومید و فسفین هستند که از بین متیل برومید تقریبا کنار گذاشته شده است. استفاده مداوم از این آفت کش ها موجب مختل شدن سیستم های کنترل زیستی که منجر به شیوع آفت حشرات و افزایش مقاومت آنها شده است و همچنین تاثیرات سو بر سلامت انسان ها را در پی داشته است.

استفاده از ازن در ضدعفونی غلات خوراکی هم از جنبه زیست محیطی و هم اقتصادی جایگزین با اهمیتی است. غلات معمولا تا 36 ماه در دمای محیط در سیلوهای بزرگ ذخیره می شوند و معمولا برای جلوگیری از آلودگی، ضدعفونی می شوند. در صنعت غلات، ازن به عنوان جایگزینی برای مواد ضدعفونی کننده فعلی همچون متیل برومید و فسفین برای کنترل آفات ذخیره سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

ازن ژنراتور
ازن, ازن ژنراتور, کاربرد ازن, کاربرد ازن در انبار غلات, کاربرد ازن در انبار نگهداری آرد, کاربرد ازن در انبار نگهداری خشکبار, کاربرد ازن در غلات, کاربرد ازن در نگهداری انبار حبوبات, کاربرد ازن در نگهداری غلات
نوشتهٔ پیشین
کاربرد ازن در تصفیه آب استخر
نوشتهٔ بعدی
شستشوی ممبران آب شیرین کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید